מה חשוב לבחון עת שרוכשים עסקים למכירה?

לא פעם, כאשר אתם מעוניינים להרחיב את הפעילות העסקית שלכם, האפשרות של רכישת עסקים למכירה נראית קורצת מאד. אחרי הכל, במקום להקים את העסק לגמרי מחדש, אתם מקבלים ליד שלכם עסק שכבר קיים ומוכן. נכון שלעתים יש לו קשיים, אך בסופו של דבר, עסקים למכירה חוסכים מכם לא מעט סיבוכים ביורוקרטיים, ומאפשרים לכם לקבל בסיס מוצלח למדי, ופשוט להתאים אותו לצרכים שלכם. אך מה חשוב מאד לבחון לפי שממהרים לרכוש?

לבדוק היטב את המצב המשפטי

קודם כל, לפני שאתם בכלל חושבים על חתימת החוזה, חשוב מאד לבחון את המצב המשפטי של עסקים למכירה אשר מעניינים אתכם. לא פעם, אנשים מגלים שהם רכשו עסקים אשר עמדו נגדם תביעות שונות, או שהם עומדים לעיקול או אפילו נמצאים בפני פשיטת רגל – והדבר לא היה ידוע להם בכלל. לכן, חשוב מאד לוודא היטב את המצב המשפטי, כולל מול הרשויות הלאומיות ומול הרשויות המקומיות הרלוונטיות, כדי לדעת היכן אתם עומדים.

עם מה נמכר העסק?

לכאורה, זו שאלה מוזרה מאד. בפועל, חשוב מאד לוודא מה בעצם מוצע לכם במסגרת החוזה של עסקים למכירה. האם אתם מקבלים אך ורק את הרשות להשתמש בשמו של העסק? האם מוכרים לכם גם את הציוד המקצועי? מה יהיה גורל העובדים בעסק? הדבר צריך להיות מנוסח היטב בתוך החוזה, שכן כך לא תגלו ברגע האחרון, שהבעלים פתאום דורש סכומים נוספים עבור ציוד מקצועי, ושאר סעיפים שצצים לפתע.

לתאם את התאריכים

הדבר הבא אולי נשמע מובן מאליו, אך גם אותו צריך לוודא. לפני שאתם חותמים על החוזה של עסקים למכירה, ודאו היטב מהם התאריכים אשר מפורטים בתוכו. יש לפרט היטב מתי בעצם העסק עובר לבעלותכם, ואם מדובר על תהליך הדרגתי, אזי שכל שלב ושלב יהיו מפורטים היטב. אם מדובר על זיכיון שמיועד למכירה, יש לפרט גם כאן מתי הוא נמסר לידיכם, ומתי אתם מתחילים לקבל את הסחורה – שכן כך תוכלו לתאם היטב את כל הפעילות העסקית שלכם.