התקנת שתלים בשיניים

שתלים בשיניים

כאשר אנו חושבים כיום על אפשרות של החלפת שיניים או השלמת שיניים חסרות, זה כבר די טבעי לדבר על האופציה הכל כך פופולארית של השתלת שיניים. אין כל צל של ספק, כי התקנת שתלים בשיניים הפך בשנים האחרונות לאחד הטיפולים הדנטאליים הנפוצים ביותר בארץ ובעולם כולו, וזאת בזכות שדרוג המכשור הדנטאלי ופיתוח סוגי השתלים השונים שמאפשרים לכל אחד לבחור את השתל המתאים ביותר עבורו מבחינת התקציב ומבחינת המצב של הלסת. גם מי שסובל ממחסור בעצם החך שבעבר מנע את ביצוע ההשתלה, יכול היום להתקין שתלים בשיניים בזכות טיפולים מתקדמים כמו הרמת סינוסים למשל. אך בכל זאת, מומלץ לבדוק ביסודיות האם מדובר על הליך כדאי ומתאים עבורכם.

ממה חשוב להיזהר

את כללי הזהירות שיש לזכור לפני ביצוע שתלים בשיניים ניתן לרכז תחת חמישה דגשים עיקריים: אסור להתפתות למחירים נמוכים מאוד ולמבצעים, לא להתחיל את התהליך אם קיימת סיבה שבגללה אי אפשר לבצע אותו ולבחור את הזמן המתאים ביותר עבור השתלת שיניים ואת המרפאה שיהיה לכם הכי קל ופשוט להגיע אליה.

למה שתלים בשיניים לא מתאימים לכל אחד

שתלים בשיניים מספקים פתרון אסתטי ייחודי שיכול להחזיר לאדם את הביטחון העצמי ואת החיוך הרחב. יחד עם זאת, מדובר על הליך מורכב שלא מתאים לכל אחד. מידת החוזק של עצמות החניכיים צריכה להיות מתאימה על מנת לאפשר תמיכה לשתל, זאת ניתן לברר רק באמצעות צילום CT מורחב. יש מטופלים שבשל מחלות כרוניות לא יוכלו לבצע את השתלים, לכן יש לבדוק לעומק כל מקרה לגופו על מנת לוודא, כי ביצוע שתלים בשיניים אכן תאפשר איכות חיים לאחר סיום הטיפולים.

התאמת סוג השתלים

את סוג השתלים חשוב ביותר להתאים לא רק לפי המחיר שלהם, אלא גם על פי מורכבות העבודה שהם ידרשו ועל פי הנתונים הפיזיולוגיים שלכם. התאמה לא נכונה של שתלים עלולה לגרום לתופעות לא נעימות כמו נפילת השתלים, שעלולה לגרום לכם לחזור לכיסא של מומחה להשתלות שיניים הרבה יותר מהר ממה שחשבתם.