השתלות שיניים

השתלות שיניים הן פעולה כירורגית מוכרת שמבצעים מנתחים בתחום רפואת השיניים. כאשר שן מגיעה למצב פגום וקשב לשקמה, פעמים רבות אין ברירה שתהיה טבעית יותר מאשר לבצע השתלת שן דנטלית . השתלות שיניים מתבצעות בישראל ובעולם עשרות שנים בהצלחה, מדובר בפעילות כירורגית שגורה שהשתדרגה במהלך השנים והפכה פשוטה יותר למטופל.

השתלות שיניים בשלבים

על מנת לבצע השתלות שיניים בהצלחה, יש לבחון את עמידות המטופל בפני הטיפול. ברוב המקרים השתלות שיניים מתקיימות לאחר עקירת השן (אם עדיין ישנה במקומה), החדרת שתל דנטלי אל עצם הלסת. השתל הדנטלי עשוי לרוב מטיטניום ומותקן כעצם זר בגוף. בשלב זה יש להמתין זמן מה הנקבע לכל מטופל בהתאמה אישית בכדי לאפשר לשתל לההטמע בגוף בטבעיות.

במידה והגוף דוחה את השתל הדנטלי הפעולה עשויה להמשך זמן רב יותר משום שיהיה צורך להשתיל למטופל התקן חדש. על מנת להמחיש בדיוק מה תפקידו של השתל הדנטלי, ניתן לתאר כי אותו שתל מהווה כמעין דיבל להברגת השן החלופית פנימה אל הלסת. בסיום שלב השתלות שיניים מתקינים את השן החלופית שאף היא הותאמה אישית ללקוח ולמבנה הלסת שלו באופו פרטני.

השתלות שיניים באמצעות טיפול העמסה

טיפול העמסה הינו טיפול לביצוע השתלות שיניים באופן מזורז. את כל הפעולה מבצעים ביום אחד: השתלה כפולה של שתלים קבועים וזמניים, כאשר אחר מספר חודשים יש להגיע לטיפול נוסף בו מסירים את השתלים הזמניים. בינתיים השתל הקבוע נקלט במערכת הפה בעוד ששחזור השן שהתגבש על השתל הזמני יותקן באופן קבוע לאחר הסרתו. ההתקנה הסופית תשלים את פעולת השתלות שיניים באופן קבוע בו שחזור השן המלא יתאחד אם השתל הדנטלי הקבוע שנטמע בלסת.

על מנת לממש את אפשרותכם להתיל שן בשיטת ההעמסה, יש לאבחן את מצבכם הבריאותי ולמצוא אתכם מתאימים לטיפול ושחזןר שן מסוג זה. על האבחון והבדיקות יהיה ממומה רפוא שיניים מוסמך כיוון שעל גופכם לעמוד בתנאי בריאות איתנים לטובת הטיפול המורכב. אם כן, מובהר כי אם לא תמצאו מתאימי לביצוע השתלות שיניים בהעמסה, קיימות שיטות חלופיות להגשים עבורכם את  שחזור השן הרצוי.