שירות לאומי לבנות חילוניות

מגוון של מסגרות שירות לאומי לבנות חילוניות

השירות הצבאי הוא, כידוע, חובה במדינת ישראל. יחד עם זאת, יש בחורים ובחורות שמסיבות כאלה ואחרות לא יכולים לשרת בצבא, ומעדיפים לבצע הליך של שירות לאומי. למרות שלרוב נהוג לחשוב על שירות לאומי בהקשר של בנות דתיות, הרי שהיום גם יש מסגרות רבות של שירות לאומי לבנות חילוניות, כתחליף או כתוספת לשירות הצבאי שלהן. המסגרות הללו הן מיוחדות מאד, ומהוות תרומה אמיתית מאד לחברה שבה כולנו חיים, לא פחות מאשר השירות בצה"ל. אז אילו מסגרות פתוחות כיום ומהוות חלופות לשירות הצבאי?

אפשר למצוא כל תחום שרק תירצו

אחת מהמסגרות של שירות לאומי לבנות חילוניות היא פעילות בשכונות מצוקה שונות. נכון להיום גם בערים הגדולות וגם בעיירות הפיתוח יש לצערנו לא מעט שכונות מצוקה. המסגרת של שירות לאומי לבנות חילוניות מאפשרת לבנות להתנדב במעונות היום לילדים בשכונות הללו. כמו כן, במקביל עוסקים בפרויקטים של שיקום מבנים, חלוקת מזון, טיפוח גנים בשכונות וכיו"ב.

אכפת לכן מאיכות הסביבה?

אם אתן מחפשות מסגרות של שירות לאומי לבנות חילוניות אשר תורמות לסביבה, מדוע לא להתנדב ברשות הטבע והגנים? תוכלו לדאוג לטיפוח של מסלולי הטיולים, וכמובן גם לשמש כמדריכות או מנהלות של מרכזי נקודות מודיעין במתחמים השונים.

אפשרות אחרת עבור שירות לאומי לבנות חילוניות הוא השירות במשטרה הירוקה – המשטרה של המשרד לאיכות הסביבה, שתפקידה לאתר אנשים אשר מזהמים את הסביבה, ולקנוס אותם כראוי. כאשר מסתכלים כמובן בטווח הארוך – השמירה על הסביבה היא הרבה יותר מאשר האינטרס הצר של אדם כזה או אחר – זהו אינטרס לאומי ואף עולמי ממדרגה ראשונה שראוי לשמור עליו.

לקחת חלק במסגרת מיוחדת של שירות לאומי לבנות חילוניות

לא מעט בנות שהיו במסגרת של שירות לאומי לבנות חילוניות מציינות עד כמה היה מדובר בחוויה שהשפיעה עליהן, ושינתה אותן מהקצה אל הקצה. אם אתן מחפשות דרך מיוחדת מאד לתרום לחברה, באופן אישי שמתאים לדרך שבה אתם מאמינות – אין ספק שהשירות הלאומי מיועד עבורכן.