עורך דין פלילי שומר על הזכויות שלכם

אם עד היום קשרתם בין העבודה של עורך דין פלילי לבין ייצוג של עבריינים כבדים בבתי המשפט, כדאי שתשנו את החשיבה שלכם, כי לא מדובר אך ורק בסוג כזה של פעילות משפטית של עורכי דין פליליים בארץ. הליך פלילי יכול להיפתח מול אנשים רבים – חלקם אנשים אשר עד היום לא ביצעו אף פשע מעולם, וההאשמות אשר מיוחסות אליהן הן לעתים קרובות הרבה יותר חמורות מן הדבר אשר התבצע בפועל. על כן, התפקיד של עורך דין פלילי הוא קודם כל לדאוג כי הזכויות של אנשים אשר נמצאים בחקירה, במעצר או במאסר לא יפגעו, חלילה.

מדוע הן מופרות?

אבל למה בעצם צריך את הסיוע של עורך דין פלילי כדי לשמור על הזכויות של אדם הנמצא תחת ההליך הפלילי? משום שלעתים קרובות, במערכת של אכיפת החוק, נוטים להקטין בחשיבות של זכויותיו של העציר. המשטרה מעוניינת לגבש כמה שיותר כתבי אישום ולהימנע ממצב שבו היא עצמה תואשם בחקירת שווא – ולכן מוכנה לעתים קרובות לעשות הכל כדי שהאדם שנמצא בחקירה יודה באישומים חמורים המיוחסים לו.

ומה עם היחס של החברה?

פעמים רבות, עורך דין פלילי משמש כתמיכה של ממש באדם הנמצא במעצר או בחקירה, משום שהחברה נוטה להתנער ממנו. אנשים שמרבים לדבר על החשיבות של זכויות האדם, נוטים לשכוח כי גם אנשים אשר נמצאים במעצר הם בני אדם עם זכויות משלהם. אנשים אלו זכאים לקבל זכויות מסוימות מבלי שום קשר למעשים שמיוחסים להם – על אחת כמה וכמה אם אשמתם עוד לא הוכחה.

ולכן פונים במהירות

מהסיבות הללו, חשוב מאד לפנות אל עורך דין פלילי ומקצועי כבר בשלב מוקדם מאד. ברגע שקיבלתם זימון מסוים לחקירה, ובוודאי שאם התבצע מעצר נגדכם – חשוב מאד שהטלפון הראשון שלכם יהיה לעורך דין פלילי. ערוך הדין ידאג כי הזכויות שלכם ישמרו לכל אורך התהליך, ובמידה והן יופרו – הוא כמובן ידע לתת את ההתראה המתאימה על כך למשטרה ולבית המשפט.