עוגיות ואורח חיים בריא

אורח חיים בריא – לא חייבים לוותר על עוגיות!

כשמקפידים על אכילה נכונה, המשלבת את כל אבות המזון ומספקת לגוף את כל הצרכים שלו, חשוב לזכור גם את התענוגות הקטנים. קצת מתוק מפעם לפעם יגוון את התפריט ויאפשר לכם ליהנות מקינוחים. שכן במידה הנכונה, מתוק יכול לספק את הצורך המיידי אבל אם ניערך לכך מראש, אותו פינוק מתוק יכול להעניק לגוף עוד כמה דברים בעלי ערך תזונתי.

רכיבים טבעיים

עוגיות יכולות להיות אלטרנטיבה בריאה לנשנוש שאחרי הארוחה או כליווי לצד הקפה. קוואקר או גרנולה יכולים לשמש כבסיס לעוגיות הללו. מתכון קל ופשוט שאפשר לשכלל ולשנות כאוות רצונכם: שלושת רבעי כוס סוכר חום, כוס אחת של קמח מלא, ביצה, חצי כפית אבקת אפייה, מאה גרם חמאה וכוס וחצי של גרנולה או קוואקר. הכוונה לגרנולה פשוטה, ללא תוספות מיוחדות. מערבבים את כל החומרים בקערה, יוצרים כדורים קטנים, משטיחים אותם מעט באמצעות כף היד על גבי תבנית אפייה ומכניסים לתנור למשך עשרים דקות, על חום בינוני (כ-180 מעלות). נסו לשלב צימוקים, חמוציות, אגוזי פקאן וכל העולה על רוחכם.

פירות יבשי

גרנולה, פריט הנמצא לרוב במטבח של מי שמקפיד על אורח חיים בריא, ניתן לצוות גם לפירות יבשים. לרוב מומלץ להשתמש במשמשים, צימוקים או חמוציות. בננה או קיווי מיובש לא יתאימו במקרה הזה. מתכון דומה לזה שהזכרנו קודם הכולל שינויים קלים שיעניקו את הבמה הראויה לטעמם של הפירות. כמה מצרכים בלבד; 100 גרם חמאה (חצי חבילה), ביצה שלמה, כוס קמח תופח, שלושת רבעי כוס סוכר דמררה וכוס פירות יבשים לבחירתכם חתוכים לקוביות קטנות. מקציפים את החמאה עם הסוכר והביצה, כאשר מתקבלת עיסה אחידה מוסיפים את שאר המרכיבים. מסדרים כדורים על פני תבנית ואופים כרבע שעה על חום בינוני

גרנולה, קוואקר או שיבולת שועל

ודאי שמתם לב שמרבית העוגיות הבריאות מתבססות על שיבולת שועל על צורותיה השונות. קוואקר זהו למעשה שם של אחד ממותגי שיבולת השועל המיוצרים בארה"ב, לכן כאשר כתוב במתכון קוואקר לרוב הכוונה לגרגירי השיבולת המיועדים להכנת דייסה. גרנולה שונה מקוואקר בכך שהיא מכילה לרוב שיבולת שועל קלויה עם מגוון תוספות משתנות: קוקוס, צימוקים, שוקולד צ'יפס, אגוזים, שקדים ועוד. כמה דברים שעליכם לשים לב עליהם כאשר אתם מעוניינים לדעת האם המתכון שבידכם אכן בריא כפי שהוא מציג את עצמו. בדקו כמה שמן (ומאיזה סוג) צריך לשם הכנת התבשיל או המאפה, באיזו כמות של חמאה/מרגרינה צריך להשתמש ומה כמות הסוכר ביחס לשאר הרכיבים.