ספורט וילדים בעידן המודרני

חשיבותו של הספורט בעולמם של הילדים

בעידן של ימינו הטכנולוגיה תופסת מקום נרחב בחיי הילדים. יש לא מעט סיבות לכך אבל מה שחשוב הוא לדעת למנן את הטכנולוגיה בחיי הילדים ולהסביר להם כמה הספורט חשוב ומשמעותי להתפתחות שלהם.

על כן, היו אתם המבוגר האחראי ותדאגו לעתיד הילדים שלכם. גם אם תקבלו סירוב וגם אם יגדפו אתכם – כל הזמן תשננו לעצמכם כי אתם פועלים לטובת הילד, גם אם הוא עדין לא מבין את זה.

למה חשוב להכניס אימון גופני לשגרת חיי הילדים?

החשיבות היא די ברורה – אנו רוצים להימנע ממצבים של השמנה וחולי אצל ילדים. ספורט הוא פתרון נפלא אשר יכול באמת למנוע מצבי חולי שונים.

כאשר מדובר על ילדים בגיל הרך הדבר קל יותר לביצוע. אנו יכולים להגביל להם את שעות המסך שלהם ולצאת איתם לפעילות גופנית יום יומית, גם אם מדובר על טיול רגלי, משחקי ספורט, חוגי ספורט וכדומה.

הכוונה היא שהפעילות הגופנית אינה חייבת להיקרא בשמה ואפשר למשוך את ילדי הגיל הרך לבצע משימות ספורטיביות די בקלות וכך הם יזוזו הרבה ויצמצמו זמן ישיבה ובהייה במסך.

כאשר מדובר על ילדים בגילאי בית ספר, הדבר מעט מורכב יותר מכיוון שילדים אלו הם בעלי דעה ברורה והשפעות חברתיות נרחבות.

על כן, כאן יש לנקוט באמצעים מעט אחרים. הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא לדבר עם הילדים בגובה העיניים ולהסביר להם כמה חשוב שהם יעשו פעילות גופנית קבועה ויצמצמו את הישיבה מול המסכים.

איך לסייע לילדים במוטיבציה לעשות ספורט

יש ילדים שהסבר רציונלי ידבר אליהם וישכנע אותם. אבל מה עם אותם ילדים, המצויים כבר במצב של השמנת יתר וקשה להם להזיז את עצמם ולעשות ספורט ועל כן הם נמצאים במצב בו אין להם כל מוטיבציה לדבר?

כאן המצב מורכב יותר, אבל אל תאמרו נואש. התחילו בקטן. צאו יחד איתם להליכה קצרה שבכל פעם תתארך קצת. הסיטו את תשומת ליבם מכך שהם הולכים ותדברו איתם על נושאים שמעניינים אותם.

תמיכת ההורים חשובה כאן מאוד, על כן היו נוכחים כאן עבור הילדים שלכם ותתמכו בהם כל העת. אל תתנו להם להתמודד לבד כי סביר להניח כי הם יכשלו.

תוכלו לגייס גם את הסבים והסבתות כדי שגם הם יעשו בעצמם פעילות גופנית.

לא לשכוח להקפיד על תזונה מאוזנת

תזונה מאוזנת הולכת יד ביד עם פעילות גופנית מסודרת וקבועה. כאשר שני גורמים אלו משולבים יחד סביר להניח כי נראה תוצאות מהר יותר.

אבל גם כאן חשוב לא ללחוץ על הילדים שלנו ולתת להם לעשות דברים בקצב שלהם על מנת לא ליצור מצב של התנגדות וחוסר שיתוף פעולה.

הכניסו לשגרת חיי המשפחה שלכם מאכלים בריאים ומאוזנים, הגבילו את כמויות החטיפים, המנעו לחלוטין משתיה ממותקת והכי חשוב שתראו לילדים שלכם דוגמא אישית שלכם, המבוגרים.

סביר להניח כי אם תצליחו להקפיד על כך באופן די טבעי הילדים יתרגלו לכך , רמת צריכת הסוכר שלהם תרד וכך הם לא ירגישו כי הם זקוקים לו עוד.

במקביל תקיימו איתם פעילויות מחוץ לבית ותראו לאט לאט תוצאות חיוביות. חשוב מאוד לשמור ולהקפיד על קיום כללים אלו על מנת לשמור על איזון לאורך כל שנות הילדות.

כשהילדים כבר מתבגרים הם נהיים עצמאיים ומחליטים החלטות לבדם. אבל בדרך כלל, אם יש להם בסיס מסוים מהבית אותו הם מכירים ועליו הם גדלו, הם ימשיכו לדבוק בו ולקיים אותו באופן בלתי מודע.

וכך הקניה של הרגלים טובים מגיל צעיר בכל הקשור לתזונה וספורט יהיו לאורח חיים של אותו ילד בחייו הבוגרים מבלי שהוא בכלל יצטרך להתאמץ.