מרכזיות

ההתפתחות של מרכזיות

כאשר אתם צופים בסרטים ישנים, אתם רואים לעתים כיד אנשים יוצרים קשר עם מרכזיות, כאשר בכל מרכזיה יושבת מרכזנית אשר מקשרת בין האנשים השונים. אמנם הדפוס הזה נעלם לחלוטין מן העולם, אבל זה לא אומר שאי אפשר למצוא היום מרכזיות. צורת העבודה שלהן היא אמנם שונה, אבל במישור הבסיסי הן עדיין משמשות אותנו לצורך קישור עם גורם מסוים, בדרך קצת שונה מקו טלפון רגיל.

איך המרכזיה עובדת?

דרך הפעולה של מרכזיות היא בעצם בניתוב של שיחת טלפון לתוך גורם מסוים. מה שמייחד מרכזיות בניגוד לקו טלפון רגיל, הוא שלמרכזיה יש כביכול מספר טלפון אחד, ומשם מתבצע קישור פנימי לתוך אחת השלוחות של המרכזיה. על כן, המרכזיות הן פתרון נוח מאד לבתי עסק או גורמי שירות ציבורי, אשר נדרשים לקיים היום מספר שלוחות שונות, תחת מתחם אחד.

איך מתבצע הקישור?

אם בעבר בתוך מרכזיות ישבו מרכזניות שביצעו באופן פיזי את הקישור לפי בקשת הלקוח, הרי שהיום השיטה היא שונה, והניתוב הוא אוטומטי. יש אפשרות למצוא היום מרכזיות אשר יבצעו את הקישור בשיטת התור – הקו שעליו יש הכי פחות עומס הוא הקו אשר אליו תנותב השיחה. יש מרכזיות אשר עושות היום את הקישור לפי אזור שיוך גיאוגרפי וזיהוי המיקום של המתקשר – כך שיש היום כל מיני אפשרויות שונות ומגוונות.

לבחור בטכנולוגיה המתאימה

חשוב להבין שאין היום אך ורק מרכזיה מסוג אחד, אלא שיש היום מספר גדול מאד של חברות אשר משווקות ומייצרות מרכזיות איכותיות באופן מיוחד. על מנת לבחור את המרכזיה הטובה ביותר, כדאי לעבור על המפרט הטכני, ולראות האם המרכזיות השונות מתאימות בסופו של יום לצרכים שלכם ולדרישות של הלקוחות שלכם. כיום מקובל גם לבחור במרכזיות המתקדמות יותר בשוק מסוג ה – IP – אך בכל מקרה כדאי לבחון את האפשרויות השונות המוצעות לכם, להשוות בין המפרטים של כל חברה וחברה, לבדוק את העלויות המשתנות בין חברה לחברה, על מנת להבטיח לעצמכם רכישה מתאימה ואטרקטיבית ביותר.