מידע על טיפולי שורש

מהם טיפולי שורש ולמה צריכים אותם?

כולנו שמענו את המושג טיפולי שורש, אך לרובינו אין ממש מושג במה מדובר. במאמר זה נסביר מהם טיפולי שורש ולמה הם משמשים על מנת שתוכלו לגשת לרופא השיניים עם קצת יותר ידע כשתשבו אצלו על הכיסא והוא יבשר לכם שאתם זקוקים לטיפול שורש. חשוב לדעת כי בחירת רופא שיניים עבור טיפולי שורש גם היא חשובה ויש לבחור ברופא המתמחה בכך שיש לו ניסיון ומיומנות רבה בהליך זה.

למה אנו זקוקים לעשות טיפולי שורש?

עששת היא אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם. כאשר היא אינה מטופלת כראוי או שהיא מתגלה מאוחר מידי היא עלולה לחדור למעמקי השן ולהגיע לחלק הפנימי שלה שם מצויים העצבים וכלי הדם. מצב זה גורם להופעת סימפטומים של online casino כאבי שיניים ללא גירוי חיצוני של שתיית מים קרים או אכילה. כאשר השן מאד כואבת ללא סיבה של גירוי חיצוני ישנה אפשרות סבירה שהעששת חדרה עמוק לתוך אחת השיניים ויש צורך בטיפול מיוחד כדי לרפא את המקום. טיפול זה הוא טיפול שורש.

למה נועד טיפולי שורש

טיפולי שורש נועדו להציל את השן שהעששת חדרה לתוכה. לולא ביצוע הליך זה היה צורך בעקירת השן. הימנעות מטיפול שורש בזמן עלולה להוביל לזיהום רציני ולהרס השן לחלוטין. במקרים אלה מאבדים את השן ויש להשתיל שן חדשה במקומה. לכן, כאשר אתם חשים כי אחת השיניים שלכם כואבות ללא סיבה חיצונית יש לגשת לרופא השיניים לבדיקה ולעשות טיפולי שורש בהקדם האפשרי.

הסימפטומים המעידים על צורך בטיפול שורש

הסימפטום המוכר ביותר הם כאבים המתפשטים מהשן לפה כולו עקב הפגיעה בעצב. בנוסף לכך יש סממנים נוספים והם: נפיחות באיזור הפנים, רגישות גדולה לקור וחום, כאב בשן ללא נפיחות חניכיים, או הימצאות חור בשן וכדומה.