מוזיאון סלבדור דאלי

ישראלים מטיילים אל מוזיאון סלבדור דאלי

תיאטרו מוזיאו – מוזיאון סלבדור דאלי

המוזיאון נפתח לקהל בשנת 1974 בתוך מבנה של תיאטרון ישן ששופץ והותאם להצגת היצירות. מוזיאון סלבדור דאלי מוקדש כולו ליצירותיו המיוחדות של האמן. הביקור במוזיאון מעניק למבקרים הצצה אל עולמו הפנימי העשיר והקסום של אחד האמנים החשובים ביותר במאה ה-20. במהלך חייו יצר סלבדור דאלי אלפי ציורים, פסלים ומיצגים מיוחדים של אומנות. המוטיבים המובילים ביצירות הם מוטיבים של חלום, מוות, מין והמון קסם. המוזיאון מהווה גורם משיכה תיירותי לאזור ותורם לשגשוג התיירות הנכנסת באזור.

מוזיאון סלבדור דאלי – יצירות מיוחדות

בתוך המוזיאון מוצגות יצירות מובילות של האמן. רשימת היצירות המיוחדות ביותר אשר מוצגות במקום הן : "סלסלת הלחם" , "גלרינה" , "נמל אלגר" ויצירות רבות נוספות. פרט לציורים מציג מוזיאון סלבדור דאלי גם פסלים ומייצגים אומנותיים מיוחדים שבה האמן במיוחד בעבור המוזיאון. שנות חייו האחרונות של סלבדור דאלי הוקדשו לבניית המוזיאון, ישנן יצירות מיוחדות אשר יוצרו במיוחד בעבור המוזיאון. לצד יצירותיו של דאלי ניתן למצוא במוזיאון גם יצירות של אמנים נוספים.

איך מגיעים אל המוזיאון?

מוזיאון סלבדור דאלי שוכן בעיירה פיגראס שבקטלוניה ספרד. אזור קטלוניה הוא אזור הומה תיירים, מזג האוויר החם מביא את התיירים אל חופי הים ואתרי הנופש במקום. אל המוזיאון ניתן להגיע בכל יום פרט ליום שני, ביום שני המוזיאון סגור לקהל. אל האזור ניתן להגיע ברכבת, אוטובוס וברכב פרטי. את מבנה המוזיאון ואת התור הארוך של המבקרים במקום ניתן לזהות ממרחקים. בעונות השיא של התיירות מתקיימים במוזיאון גם סיורים מיוחדים בשעות הערב ובשעות הלילה המאוחרות. מחיר הכניסה אל המוזיאון נע סביב 10-15 יורו לאדם. ליד היציאה מהמוזיאון פועלות חנויות מיוחדות למכירת מזכרות מיוחדות, ספרים של תמונות וגלויות.

הסיור במוזיאון

שפע היצירות והפרטים המיוחדים במקום דורש מדריך מקצועי. ללא הדרכה מתאימה עשויים המבקרים לפספס חלק ניכר מהיצירות המיוחדות במקום. בכל יצירה טמון מסר מיוחד והשפעות תקופתיות על האמן. בתוך המוזיאון ניתן ללכת במספר מסלולים של ציורים ופסלים. אל מוזיאון סלבדור דאלי ניתן להכניס מצלמות אך יש להקפיד לצלם ללא פלאש. לצד המוזיאון ניתן לבקר גם בבית מגורים של האומן ואשתו בפורת ליאת ובמוזיאון הצעצועים המיוחד בעיר. קבוצות של טיולים מאורגנים נכנסות אל המוזיאון ללא המתנה בתור, הקבוצה מזמינה את הסיור במקום ואת המדריך המתאים במעוד מועד.