כמה עובדות מעניינות על הפירנאים

החלטה על בחירת יעד לנסיעה לחו"ל אינה ענין של מה בכך ללא כל צל של ספק, ומן הסתם יש להשקיע לא מעט מחשבה לגבי היעד המתאים ביותר למי שמתכנן לנסוע לטיול, ולהעדפות שלו בסופו של דבר. אחד מן היעדים המעניינים והאהודים ביותר כיום על רבים וטובים הוא לא אחר מאשר טיול לפירנאים. תמיד חלמת לטייל בפירנאים, וסוף סוף בשלה העת והגיע הזמן להגשים את החלום? חוץ מהעובדה שמדובר ברכס הרים קסום המהווה את קו הגבול בין צפרת וספרד, אתה לא יודע שום דבר על היעד שבו חלמת לטייל? במיוחד בשבילך, אספנו כמה עובדות חשובות על הפירנאים.

כל מה שרצית לדעת על הפירנאים ולא יצא לך לשאול

  1. הנקודה הגבוהה ביותר של ההרים נאמדה בגובה של קרוב ל-3,500 מטרים מעל פני הים, ואילו אורך הרכסים הוא 430 קילומטרים.
  2. מתיישבי אזור הפירנאים התפרנסו בעבר בעיקר מחקלאות, ואילו כיום, רובם עוסקים בתיירות, שחלק ניכר ממנה הוא תיירות חורף, על אתרי הסקי הרבים שהיא מציעה.
  3. בקרב ישראליים, האזור עדיין לא נחשב ליעד תיירותי פופולארי, אך אלו שכן ביקרו בו הם בעיקר אוהבי ספורט אתגרי, חובבי טבע וטיולים רגליים ומטפסי הרים. האזור רווי בשמורות טבע ופארקים, והוא מציע מסלולים רגליים מאתגרים, כולל פעילויות אתגריות כמו: ראפטינג, קפיצות באנג'י, רכיבת שטח באופני הרים, טיולי ג'יפים ועוד.
  4. אחד מהאזורים המתויירים באזור הפירנאים הוא עמק אראן, הממוקם בצידו הצפון מערבי של רכס ההרים, והוא מוקף בפסגות יפייפיות המגיעות לגובה של 2,000 מטרים. בעמק ניתן למצוא משטחי סקי רבים, ובירת החבל היא העיירה ויאייה, המגיעה לגובה של כמעט 1,000 מטרים מעל לפני הים.

מהפירנאים לעיר הספרדית הגדולה

  1. רכס ההרים הנידון שוכן בשטחן של שלוש מדינות בעצם: צרפת, ספרד והנסיכות אנדורה, והוא ממוקם 4 שעות נסיעה בלבד מברצלונה. עובדה זו מאפשרת לכל מי שלא רוצה לוותר על חוויה אורבנית, גם ליהנות "על הדרך" מעיר אירופאית יפה, שיש בה הרבה מה לראות, להריח, לאכול ולקנות.