הכנות כספיות עבור טיול לאוסטרליה

כאשר אתם מעוניינים לנסוע לחו"ל ולבקר ביעד מיוחד במינו, שונה מן היעדים השגרתיים אשר כבר ביקרתם בהם במסעותיכם בעבר, אין כל ספק כי אוסטרליה היא בדיוק יעד מן הסוג הזה. כן, טיול לאוסטרליה הוא טיול שונה מאד מכל טיול אחר שאתם תעשו, לכל הדעות. מצד אחד, אנשים אשר מחפשים יעד מערבי טסים על פי רוב למקומות כמו אירופה או ארה"ב. מן הצד השני מי שמחפשים יעדים אקזוטיים טסים למזרח הרחוק או לדרום אמריקה. אבל טיול לאוסטרליה הוא כמעין שילוב בין השניים הללו, שילוב מולח ביותר ללא כל עוררין. אוסטרליה מצד אחד היא מדינה עם נופים אקזוטיים ובעלי ייחודיים ביותר, אך מדובר על מדינה מערבית לכל דבר. יש לכך כמובן גם השלכות כספיות מטבע הדברים.

מחירים יקרים יחסית

בניגוד למדינות אחרות באזור זה כמו למשל ניו זילנד, או האיים אשר מקיפים את היבשת, הרי שהמחירים בתוך אוסטרליה עצמה הם מחירים גבוהים יחסית, אף יותר מהממוצע במדינות כמו ארה"ב או במערב אירופה. לכן, אם אתם מתכננים טיול לאוסטרליה, חשוב מאד להתכונן מראש מבחינה כספית. המטבע הוא דולר אוסטרלי, והוא יציב יחסית, כך שאפשר לבצע את ההמרה בארץ או באוסטרליה עצמה.

לשים לב גם לטיסות

עוד נשוא שחשוב לשים לב אליו הוא הטיסה לאוסטרליה. למעשה, הטיסה לאוסטרליה היא ככל הנראה הטיסה הארוכה ביותר שיוצאת מישראל, ולכן מדובר תמיד על טיסות עם חניית ביניים. לכן, כאשר אתם מתכננים טיול לאוסטרליה, חשוב מאד לשים לב לכך שבסופו של דבר, הטיסה שלכם תימשך לפחות יממה שלמה. שימו לב – יממה ולא יום. מדובר לפחות על 24 שעות, ולעתים גם יותר מכך.

ומה עם חיסונים?

מהצד השני, בשל העובדה שאוסטרליה היא מדינה מערבית, הרי שלפני שאתם יוצאים אל טיול לאוסטרליה אין כמעט צורך בחיסונים מיוחדים. מדובר על מדינה עם רפואה מתקדמת, ואין מחלות אשר מסתובבות באזור זה (בניגוד למדינות אחרות באזור). עם זאת, כדאי להיוועץ עם רופא, במידה ויש לכם רגישויות ואלרגיות.