דיסלקציה אצל ילדים

קיימים כמה סוגים של ליקויי למידה, דיסלקציה ביניהם

כאשר אומרים ליקוי למידה, הכוונה הינה לליקוי התפתחותי אשר פוגע באופן יסודי ומהותי בתפקודים בסיסיים ולימודיים כמו קריאה, כתיבה, למידה, דיבור ואפילו זיכרון. בפועל, תחת הקטגוריה של ליקויי למידה ניתן למצוא את ליקויי הלמידה הבאים: דיסלקציה,  דיסקלקוליה, דיסגרפיה ועוד ליקויים שונים, כאשר לכל אחד תסמינים המייחדים אותו ושיטות אבחון שונות. יחד עם זאת, מבין כל אותם ליקויים, ליקוי הלמידה אשר ידוע בשם דיסלקציה נחשב לנפוץ ולקשה ביותר, וככזה רצוי לאבחן אותו בגיל כמה שיותר צעיר, על מנת להקל על אותו אדם הסובל מהליקוי .

כל מה שצריך לדעת על דיסלקציה, מאפיינים שלה ועוד !

ראשית, כאשר אומרים דיסלקציה, הכוונה הינה ללקות למידה מולדת וכלל לא נרכשת. שנית, דיסלקציה (וזאת בעיקר מעצם עובדתה 'טבעית' ומולדת) הינה לקות אשר הליקויים והמאפיינים שלה באים לידי ביטוי בהפרעות קשות בעת ביצוע תהליכים ופעולות כמו ארגון, עיבוד מידע, למידה והפנמה, פיתוח כישורי שפה בסיסיים כמו כתיבה, קריאה ודיבור ועוד. מבחינת מימדים, דיסלקציה הינה לקות הלמידה הנפוצה ביותר, ולקות אשר באה לידי ביטוי ברמות ליקוי שונות .

דיסלקציה 'נוצרת' כתוצאה מתנאים וגורמים שונים

אינספור מומחים ובעלי מקצוע מכל הסוגים מנסים למצוא ולפענח כל העת את התנאים והגורמים אשר הביאו ליצירה של הדיסלקציה. היום, לאחר כמה עשרות שנים של מחקרים ממושכים ומקיפים, כל אותם מומחים ובעלי מקצוע גורסים, כי דיסלקציה נוצרת כתוצאה מן התנאים והגורמים הבאים: רקע תורשתי וגנטי מובהקים ביותר (לרוב הורים אשר סבלו מדיסלקציה ברמה כזו או אחרת); אי סימטריה במוח, ובעיקר באיזורים כמו אונת הצדע וגשר המוח ועוד .

סובל מדיסלקציה? התחל עוד היום באבחון וטיפול !

אין עוררין, כי דיסלקציה אצל ילדים, ולו ברמה מינורית ביותר, טומנת בתוכה השלכות ונזקים רבים בעבור אלו אשר סובלים ממנה. יחד עם זאת, עולם הרפואה המודרני מאופיין באבחונים וטיפולים ייעודיים ומתקדמים ביותר בכל ליקויי הלמידה הקיימים, ביניהם דיסלקציה. כל מה שצריך לעשות, זה לפתוח באבחון, ולאחר מכן בטיפול בהתאם לסוג הדיסלקציה המאובחן .