בריחת שתן בקרב מבוגרים

כל מה שלא ידעתם על בריחת שתן

כאשר מדובר על תופעות של בריחה ודליפה של שתן, יש שורה ארוכה מאד של אמונות חסרות בסיס. לא מעט אנשים חשובים שמדובר בהתחלה כוללת של קריסת מערכות. אחרים פשוט נבהלים מאד מעצם התקרית, ואחרים עלולים להיקלע למצוקה נפשית. חשוב מאד להימנע מכל התופעות הללו, ואם הגעתם למאמר זה, סימן שאתם מחפשים תשובות טובות לבעיה שיש לכם. חשוב להבין שכמו כל בעיה אחרת – יש לה הסברים הגיוניים מאד, ויש לה גם פתרונות מועילים במיוחד. בואו לגלות כמה דברים מרתקים בנושא.

חיתולים למבוגרים זה לא בושה

נתחיל מכך שנסביר, שהתופעה של בריחת שתן היא לא תופעה נדירה כל כך. למעשה מקרב כלל האוכלוסייה יש נכון להיום אלפי אנשים שחווים תופעה זו. יתרה מזו – רוב האוכלוסייה שחווה תהליך זה, היא אוכלוסייה שיכולה להסתדר בכוחות עצמה, חיה לבד, ולא צריכה עזרה סיעודית. איך זה מסתדר עם הסטיגמה על בריחת שתן? התשובה היא פשוטה: זה לא מסתדר. אנחנו פשוט התרגלנו לחשוב, שהסימן הטוב ביותר לשליטה עצמית, הוא שליטה על הסוגרים – ומכאן הדימוי העצמי.

חשוב מאד להבין, שהיום גם יש פתרון נוח מאד לתופעה של בריחת שתן. פתרון זה הוא כמובן חיתולים למבוגרים. חשוב מאד להבין שלמרות שמם, חיתולים למבוגרים לא מיועדים רק לבני 85 ומעלה. למעשה, נכון להיום אנשים בטווח רחב מאד של גילאים לובשים חיתולים למבוגרים – החל מגיל 40 כבר יש אנשים שמשתמשים במוצר זה. עם זאת, יש גם שורה ארוכה מאד של אנשים שכבר חצו את גיל 80 – ועדיין לא צריכים חיתולים למבוגרים. איך זה מסתדר עם הסטיגמה? גם כאן חשוב לעמוד על הסיבות הנכונות למקרים של בריחת שתן. בריחת שתן לא מתרחשת פשוט כי אנחנו מזדקנים. היא מתרחשת כי יש בעיה מסוימת באחת המערכות בגוף. לעתים הבעיה יכולה להתעורר כבר בגיל מוקדם יחסית. גברים יכולים לסבול מבעיות בפרוסטטה בכל גיל. נשים יכולות לחוות לידות רבות בגילאים מוקדמים, וכך תופעה של חולשת שרירי האגן תתפתח אצלן בשלב מוקדם יחסית. לכן, חשוב להבין כי חיתולים למבוגרים הם בכלל לא תלויי גיל – הם תלויי סיטואציה.

לשים מתי שנוח לכם

באופן עקרוני, אם זיהיתם שיש לכם תופעה של בריחת שתן, עדיף לא להמתין, ולקנות חיתולים למבוגרים שיוכלו לשמש אתכם. רצוי לדעת שיש היום חיתולים שונים, וניתן לסווג אותם על פי רמת הבריחה שיש לכם. אתם יכולים אף לנסות מספר סוגים עד שתנסו את הסוג הנוח ביותר. אנשי המקצוע השונים ישמחו מאד לייעץ עבורכם, כך שבאמת אין שום סיבה להתבייש, וחשוב להבין שאתם בהחלט לא לבד. הפתרון היום הוא נוח מאד ופשוט, ואיש לא צריך לדעת שאתם משתמשים בחיתולים הללו זולתכם, אם כי ההמלצה היא לשתף אנשים קרובים.