אבחון ליקויי למידה – מתי צריך ומה המטרה?

ליקויי למידה נפוצים בכ-10% מהאוכלוסייה, אבחון וזיהוי נכון של לקות למידה בשלב מוקדם יאפשרו לאותם עשרה אחוזים למצות את הפוטנציאל המלא שלהם למרות הלקות. אבחון ליקויי למידה הוא הכלי בעזרתו מגלים את הלקות, את מהותה ואת חומרתה . מאחר ויש סוגים שונים של לקויות למידה ולעיתים הסימפטומים דומים ועלולים לבלבל, הרי שלאבחון יש חשיבות עצומה בדרך להענקת הסיוע הנקודתי הראוי לכל לקות ולקות.

מתי יש צורך לבצע אבחון ליקויי למידה ?

אבחון ליקויי למידה (אבחון דידקטי) ניתן לבצע לילדים מגיל 6 ומעלה. את האבחון מבצעים כאשר הילד מראה קשיים בלמידה ותפקוד וביצועים שאינם מתאימים לבני גילו בתחומים כגון קריאה, כתיבה, הבעה בעל פה, זיכרון, פעולות חשבוניות, התמדה בביצוע מטלות, הימנעות מכתיבה, קריאה וביצוע מטלות לימודיות אחרות וכדומה. אבחון ליקויי למידה ניתן לערוך גם בגילאים מאוחרים יותר ואף במבוגרים אם מתגלה הצורך ( לימודים אקדמאיים למשל ).

מה מטרתו של אבחון ליקויי למידה ?

המטרה של האבחון היא לבדוק את כישוריו של הילד בתחומים כגון שליטה בשפה, למידה וחשיבה, הבעה בכתב ובעל פה, הבנת הנקרא, חשבון ועוד. בעזרת online casino dgfev האבחון ניתן לגלות את מהות הקושי של הילד והמנגנונים העומדים בבסיס הקושי. האבחון מאפשר לפתוח צוהר לתהליכים המחשבתיים והקוגניטיביים המלווים למידה ולהתאים לכל ילד תכנית שתאפשר לו להתגבר עליהם .

כיצד מתבצע אבחון ליקויי למידה?

אבחון לקויי למידה מתבצע בעזרת מבחנים שונים המשלבים מבחנים ממוחשבים עם מבחנים כתובים, מבחנים בעל פה ומבחני משימות מול הבוחן. האבחון נמשך בין 4 ל-6 שעות במפגש בודד או סדרת מפגשים. אין צורך בכל הכנה מוקדמת טרם האבחון, חשוב לדאוג לכך שהילד יישן היטב בלילה לפני כל מפגש ולא יגיע על בטן ריקה. לאבחון הראשון יש להביא פירוט של ההיסטוריה הרפואית מרופא הילדים או המשפחה, במידה והילד נוטל תרופות כמו ריטלין, אין לקחת אותן באותו יום על מנת לא להטות את תוצאות האבחון כמובן.